E-twinning: Tradition: Endurance over Time

Το σχολείο μας για την φετινή χρονιά (2023-2024) είναι στην ευχάριστη θέση να αποτελεί μέλος της ευρωπαϊκής κοινότητας του ETwinning και να συμμετέχει σε μια δράση με τους μαθητές της Α, Β και Γ τάξης του Δημοτικού. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί είναι: ο Δ/ντής Κατής Χρήστος και οι εκπαιδευτικοί Κωνσταντάκου Δήμητρα, Παπαδούλη Δήμητρα, Αγγελουσοπούλου Βάια, Ξύστρα Παρασκευή, Ντούλα Ειρήνη, Καρρά Δέσποινα και Παππάς Δημήτρης.

Η δράση πραγματοποιείται μεταξύ 6 ευρωπαϊκών χωρών, της Τουρκίας, Τσεχίας, Ισπανίας, Γεωργίας, Βουλγαρίας και Ελλάδας.

Το θέμα της εργασίας είναι η Παράδοση και η αντοχή της στο χρόνο. Κάθε σχολείο παρουσιάζει μια σειρά από παραδοσιακά έθιμα, φαγητά, παιχνίδια, παραμύθια, τραγούδια και προσπαθεί να γνωρίσει και να μάθει τα αντίστοιχα των σχολείων των άλλων χωρών.

Όλοι οι Ευρωπαίοι μαθητές και μαθήτριες μέσω της δράσης e-twinning θα έχουν τη δυνατότητα με την βοήθεια των εκπαιδευτικών τους να συμμετάσχουν σε κοινά παιδαγωγικά έργα με κάποιο σχολείο από άλλη Ευρωπαϊκή χώρα. H δράση παροτρύνει τους νέους διαφορετικών κρατών να μάθουν οι μεν για τους δε, καθώς και για την κουλτούρα της κάθε χώρας, ενώ παράλληλα θα εξασκούν τις ικανότητες τους στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών. Το e-Twinning βελτιώνει την παιδαγωγική διαδικασία, ενώ τα σχολεία κρίνουν τη δράση ως δραστηριότητα που προσθέτει αξία στην συμβατική μάθηση. Όμως αυτό δεν είναι ο μοναδικός στόχος του eTwinning, το οποίο ξεπερνά την στενή έννοια της θεματικής συνεργασίας των σχολείων, αλλά στοχεύει και σε μια πλήρη και συστηματική συνεργασία των σχολείων σε όλα τα επίπεδα (Μαθητές, Δάσκαλοι, Σχολικές τάξεις και Σχολική Διεύθυνση).

Το eTwinning προσφέρει πολλές ευκαιρίες για εφαρμογή καινοτομιών και δημιουργικής μάθησης στη διδακτική πράξη μέσα από τις δυνατότητες που προσφέρει. Οι εκπαιδευτικοί αλλά κυρίως οι μαθητές που συμμετέχουν επωφελούνται από τη συνεργασία που έχουν με τα σχολεία των άλλων χωρών, βγαίνουν από τα στενά όρια της τάξης και το μάθημα αποκτά ευρωπαϊκή διάσταση.